4 e-bookové nešvary, kterými (z)klamete zákazníka

Pokud už jste nějaký ten e-book vytvořili, sami víte, že nejde jen o sepsání vašich vědomostí a vystavení na internet k prodeji. Musíte vyřešit spoustu dalších věcí - úpravu finálního souboru, fotky či obrázky, obálku, obrázky na web... Právě v těchto detailech se ale mnohdy skrývá velký kámen úrazu. Neklamete i vy své zákazníky tím, že je lákáte na něco jiného, než co doopravdy dostanou? 1. Navrch huj, vevnitř...ošklivé PDFko z PowerPointu Na webu láká ke koupi naprosto parádní obálka e-booku, nejlépe v nějakém 3D provedení. Často je zpracovaná grafikem, nebo vytvořená v amatérům...

...číst dál >>>

Byli jste vyřazeni z databáze, protože nečtete naše maily…

Přišel mi dnes e-mail. I když spadnul do nejoblíbenější složky všech markeťáků s nadpisem Promo akce, všimla jsem si ho. V jeho předmětu totiž stálo Byli jste vyřazeni z databáze... Nedávalo mi to příliš smysl. Není právě co největší databáze v posledních pár letech cílem většiny infopodnikatelů, affiláků a mnoha dalších, kteří vydělávají na internetu? Začetla jsem se tedy do mailu a našla pár indicií k rozluštění této záhady - nezareagovali jste na  žádnou z předchozích výzev, nejevíte aktivní zájem, uvolňujeme místo pro jiné čtenáře... No jasně! Platba za SmartEmailing, uvedený v...

...číst dál >>>

Podnikání s kalkulačkou vs. obchod se sny

Tohle je tak trochu ošklivý článek. O vydělávání na snech jiných lidí - které se většinou nesplní. O "úhlech pohledu", které často hraničí s manipulací. A také o tom, že zaplatit 15.000 Kč ročně za web, který si musíte postavit sami, není dobrá cena (ani když umí prodávat e-booky a kurzy). V poslední době se v mém okolí zvyšuje množství lidí, kteří počítají, na kolik peněz je letos vyjde provoz jejich webu s prodejem e-booků, služby na e-mailing a tak dál. Důvod je jednoduchý - končí roční období, na které měli předplacenou tzv. Plážovou platformu (v podstatě SmartSelling) účastníci...

...číst dál >>>

Vysíláte webináře? Služba Google Hangouts on Air na Google+ končí

Google oznámil, že k 12. září ukončuje na Google+ oblíbenou live-streaming službu Google Hangouts on Air - známou zejména díky online webinářům. Služba sama o sobě bude dále přístupná, avšak nově pouze z prostředí YouTube živě. Společně s odchodem z Google+ budou ukončeny také některé její součásti. Nejcitelnější změnou je v tomto směru ukončení Otázek a odpovědí. Google chce, aby uživatelé nahradili stávající způsob komunikace s diváky prostřednictvím sociálních sítí nebo Otázek a odpovědí ve službě Google Slides (česky Prezentace Google). Webináře a další vysílání naplánované a zahájené...

...číst dál >>>

Web není nábytek z Ikey

Prodejci švédského nábytku nás naučili, že skříň či postel si z placatého balení prkýnek a šroubků můžeme klidně sestavit sami. Podle receptů Jamieho Olivera dokáže uvařit chilli con carne i někdo, kdo do té doby nevzal vařečku do ruky. A tvůrci chytrých šablon pro WordPress nás zase učí, že web si můžeme úplně klidně poskládat sami... Jenže - zatímco u knihovny je zcela žádoucí, aby vypadala úplně stejně, jako ta z katalogu - a u Jamieho nudlí prostě chceme, aby chutnaly přesně jako ty jeho - mít stejný web jako všichni ostatní je tak trochu průšvih. Vzpomínáte na období Miliónového...

...číst dál >>>

Automatická instalace WordPressu na Wedos

Když hledáte hosting pro svůj web, většina lidí vás pošle na Wedos. Jsou nejznámější a jejich ceny patří k těm nejnižším (k hostingu za 350 Kč můžete jako dárek dostat doménu s koncovkou .cz zdarma). Co bohužel mezi výhody Wedosu nepatří, je trochu nepřehledná administrace. Před časem jsem na nový web právě u Wedosu chtěla nahrávat WordPress a zjišťovala, zda je možné ho instalovat automaticky - bez zakládání databáze a nahrávání souborů přes FTP. I když jsem tuto možnost v administraci nenašla - je tam. Abyste ji nemuseli složitě hledat (a já příště taky ne), popíšu vám, jak na to....

...číst dál >>>

Máte e-book nahraný na webu? Je to horší nápad, než si myslíte…

Časté řešení prodeje e-booků vypadá následovně - na stránce platební formulář, který po spárování platby odešle e-mail s e-bookem. Pokud je e-book moc velký a jako příloha neprojde - je v e-mailu odkaz na stažení z webu. Obvykle vypadá třeba jako http://www.StrankaNaKtereProdavamEbook.cz/bld8cc45k.pdf - aby nebylo snadné e-book dohledat. Teď ty špatné zprávy. Ta první - váš e-book se dá najít. Někdy stačí pokročilé hledání přes Google (na stránkách jedné známější autorky si takhle stáhnete hned 3 placené soubory). Pokud Google váš e-book zatím nezachytil (což se může hned zítra změnit) -...

...číst dál >>>

Psaní blogu jako noční můra? Kdepak, jen se potřebujete vypsat…

Šok! Zjistil/a jsem, že na svůj web mám psát blog! Prý to pomáhá prodeji v jakémkoliv oboru! Ale co do něj jako mám psát? Ano, přesně takhle pravidelně reagují účastníci kurzů pro adepty internetového podnikání na informaci, že by měli začít psát blog. Pak dlouze přemýšlejí, o čem by vlastně měli psát a jak - a nakonec se na jejich webu upejpavě objeví první článek s názvem Proč jsem začal/a psát blog. No, každý z nás nějak začínal - a u málokoho to bylo lepší 🙂 Přiznám se, že začít psát blog na téma svého podnikání pro mě samotnou vlastně žádný problém nebyl. Že bych byla úžasný talent...

...číst dál >>>

Podnikat pod vlastním jménem nebo pod názvem projektu?

Budujte svou značku, vytvořte si status experta, pořiďte si doménu ve tvaru "jméno a příjmení.cz". Pokud píšete či prodáváte e-book, kurz nebo jiný produkt založený na vlastních znalostech (občas se tomu říká "expertní byznys"), tuhle radu už jste určitě slyšeli. Je to vážně dobrý nápad? Myšlenka, že projekt a jeho úspěšnost stavíte na své osobě a na tom, že právě vy o daném tématu či oboru víte opravdu hodně, má určitě něco do sebe. Na koho jiného by se měl člověk hledající informace obrátit, než právě na vás? Malý háček je ale v tom, že než si vás lidé opravdu zapamatují, může vám...

...číst dál >>>

Jak správně stanovit cenu e-booku

Pokud právě dopisujete svoji knížku a chystáte se ji prodávat jako e-book, čeká vás zapeklitá otázka. Kolik peněz si za něj říct? Přesnou částku právě pro ten váš budete muset určit sami  - ale navedu vás správným směrem. Pojďme si říct, co potřebujete zvážit: Jaké je téma a rozsah mého e-booku? Jako zákazníka mě zajímá následující: co mi přečtení e-booku přinese? najdu informace v něm uvedené zdarma na internetu, nebo v levnější tištěné knize? Pokud ano, kolik práce strávím hledáním? (případně - vím co vlastně hledat?) kolik má e-book stránek? Určitě mě zajímá, zda pro mě má e-book...

...číst dál >>>